W tym dziale znajdują się zasoby dedykowane dla RPG Makera 2000 i 2003, choć po odpowiednich modyfikacjach można je również wykorzystać w nowszych wersjach programu.
Backdrop – tła walki podzielone ze względu na wersję RM (rozmiar).
Battle Animation – animacje bez rozróżniania ich wielkości, przy czym niektóre trzeba własnoręcznie pociąć.
Battle Charset – zestawy do wykorzystania w standardowym systemie walki z RM2k3.
Charset – pliki w stylu RTP lub w innym stylu, jeśli liczba plików pozwala na stworzenie spójnej graficznie gry.
Chipset – chipsety w dużych, stylistycznych paczkach.
Faceset – pliki z twarzami poukładane według stylu.
Gameover – ekrany wyświetlane na koniec gry.
Monster – najróżniejsi przeciwnicy, zarówno widziani z boku, jak i od przodu.
Panorama – grafiki wyświetlane w tle map.
Picture – obrazki podzielone na grupy, część może wymagać dostosowania do RM.
System – pliki System pasujące do obu wersji makera.
Jeśli posiadasz zasoby wysokiej jakości lub znasz miejsca, gdzie się znajdują – daj nam znać. Naszym celem jest archiwizacja niemal dwudziestu lat pracy członków społeczności RM. Pomóż nam zachować jej efekty, zanim na zawsze znikną z internetu!