Wzór

Wzór to przyjemna gra logiczna, którą uraczył nas Colombos. Mamy tu do czynienia z pozornie łatwą rozgrywką, która jednak z poziomu na poziom pokazuje, że tak do końca łatwa nie jest. Naszym celem jest utworzenie wzoru obrazka, który jest podany w każdym etapie. Są to kwadraty z liczbami, a cały „myk” polega na tym, że przy położeniu kwadratu obok drugiego kwadratu liczba tego pierwszego wzrasta o jeden. Do przejścia jest pięćdziesiąt poziomów.

Grafika jest bardzo schludna i przyjemna dla oka. Napisy są czytelne, ramki w których układamy kwadraty także. Menu główne, choć proste, wygląda profesjonalnie. W grze sterujemy kursorami i układamy na planszy wzorki, niektórzy uważają, że sterowanie myszką byłoby lepszym rozwiązaniem, ale trzeba przyznać, że tak jak jest, też jest dobrze. Niestety Wzór nie zawiera żadnej muzyki, co autor tłumaczy wolniejszą pracą gry. Z dużego menu wybieramy, w który etap chcemy zagrać. Te, które już przeszliśmy są innego koloru, co ułatwia orientację. Możemy też zapisać grę, ale tylko z menu etapów, jeśli ktoś przejdzie kilka poziomów i utknie na jakimś trudnym i odpuści sobie na chwilę będzie musiał przechodzić wszystko od nowa. Gra działa szybko i bez zarzutów.

Pomysł na grę jest świetny, chociaż autor przyznaje, że podkradł go z innej produkcji. Gra się przyjemnie, szybko i jest to miłe urozmaicenie. Osoby lubiące intelektualny wysiłek będą w niebo wzięte. To już druga gra w roku 2010 i szczerze mówiąc – jest niezła. Należy jednak pamiętać, że ile by tych etapów nie było, to jednak jest to zaledwie minigierka, która mogłaby się znaleźć w jakiejś innej sporej grze. Należy się jednak cieszyć, że coś wychodzi.

Noruj

Autor gry: Colombos
Wersja RM: XP
Gatunek: Logiczna
Status: Pełna wersja
Rok wydania: 2010
Download: Mega

Jeden komentarz do “Wzór

  1. Ja osobiście uważam, że na całej scenie makera tego typu logiczne minigry i minigierki powinny trafiać do słynnego działu zdarzeniówki gdzie niezależnie od ich rozbudowania w rzeczywistości mogą być elementami wykorzystanymi w grach fabularnych przygodowych i RPG żeby zatrzymać się przy odwiecznej prawdzie że coś co jest do wszystkiego jest do niczego. Ciekawe gry fabularne najlepiej niedługie i z cechami RPG to to co naprawdę łączy jedynych fanów gier z RM i zainteresowanych twórców. Potrzeba ciągłości i wytrwałości żeby scena mogła wejść na właściwe tory ja chętnie pomogę.

    Sam omawiany projekt to potencjalna zdarzeniowka do wykorzystania jako jakiś system do gry. Nieważne jak długa to jest zdarzeniowka ładnie opracowany jej przykład

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.